loading...

جی تی آی

براي ديدن تصاوير بيشتر و دانلود فايل به ادامه مطلب مراجعه فرماييد برای ساخت ماشین ما به blueprint نیاز داریم.(blueprint همان عکسهایی هستند که سه یا چهار طرف ماشین را نمایش میدهند)پس از انتخاب bluepri

آخرین ارسال های انجمن
m-s بازدید : 2835 1392/11/11 زمان : 21:20 نظرات (1)

براي ديدن تصاوير بيشتر و دانلود فايل به ادامه مطلب مراجعه فرماييد

image url

برای ساخت ماشین ما به blueprint نیاز داریم.(blueprint همان عکسهایی هستند که سه یا چهار طرف ماشین را نمایش میدهند)
پس از انتخاب blueprint شما میبایست آنها را تنظیم کنید.پس از تنظیم آنها را به عنوان viewport background قرار میدهیم.برای این کار شما بایستی Alt+B را فشار دهید و طبق تصویر آدرس blueprint را مشخص کنید.

برای اینکه از تنظیم بودن blueprint مطمعن شوید یک box ایجاد کنید،به طوری که از هر نما عکس ماشین مماس با آن باشد. اگر مثل تصویر زیر شد بدون شک blueprint شما تنظیم است میتوانید کار را شروع کنید.

 

حال برای شروع شما باید یک plane ایجاد کنید،length segs وwidth segs را برابر با ۱ قرار دهید و آن را طبق تصویر با گلگیر جلوی ماشین مچ کنید.

 

سپس روی آن کلیک راست کنید و گزینه ی convert toconvert to editable poly را انتخاب کنید.

 


سپس بر روی + کنار editable poly کلیک کنید و vertex را انتخاب کنید.

سپس vertex های بالای جسم را طبق تصویر جا به جا کنید تا با blueprint جور شود.

حال گزینه ی Edge را به جای vertex انتخاب کنید.

 

سپس طبق تصویر edge کناری را انتخاب کنید و با گرفتن کلید shift آنرا جا به جا کنید.چنان که مشاهده میکنید یک نوع کپی صورت می گیرد که باعث پیشرفت جسم تا نقطه ی دلخواه می شود.
توجه داشته باشید که بعد از هر بار کپی کردن Edge دو باره در حالت vertex قرار بگیرید و آنها را طبق blueprint تنظیم کنید.

این کار را ادامه دهید تا قسمت جلویی گلگیر تشکیل شود.
قسمت عقب گلگیر نیز به همین ترتیب ساخته می شود.
و به همین ترتیب:
حالا برای ساخت قسمت روی گلگیر در حالت edge قرار بگیرید و یکی از edge های با لایی جسم را انتخاب کنید.

 

سپس از قسمت selection ؛ loop را کلیک کنید.

 

حال طبق تصویر با گرفتن shift و جا به جا کردن edge ها آنها را در وضعیتی مشابه تصویر قرار دهید.

 

دو باره این کار را انجام دهید.سپس برای تنظیم آن در حالت vertex قرار بگیرید و vertex ها را طبق تصویر تنظیم کنید.

این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.در صورتی که دچار سر در گمی شدید یعنی به خاطر شلوغی نتوانستید به درستی کار را ادامه دهید می توانید با hide کردن قسمتی از بدنه که نیازی به آن ندارید صحنه را خلوت کرده و پس از اتمام کار آن را نمایان کنید.برای این کار در حالت polygon قرار بگیرید ، جا هایی که می خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید و بر روی hide selection کلیک کنید.

 

سپس vertex ها را تنظیم کنید تا مانند تصویر شود.

سپس دوباره در حالت polygon قرار بگیرید و با کلیک بر روی unhide All قسمت هایی را که مخفی کرده بودید دوباره نمایان کنید.

 

قسمت دوم

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Hamid reza در تاریخ 1395/06/11 و 20:50 دقیقه ارسال شده است

چرا 3D MAXمن کلید pluginsنداره؟؟
حالا چی کار کنم؟؟؟؟


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تفریح و سرگرمی
  • بدون نگرانی
  • بی تو میمیرم برای همیشه
  • az-nafas-oftade
  • عاشقانه
  • نرم افزار رایانه و موبایل
  • قالب ساز
  • ❦ ❦ ❦من و تو ❦ ❦ ❦
  • R o y a E S h e n i
  • 1
  • 1
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت این وبلاگ چیه؟
    سوالات آزمون word تایپ ایران


    سوالات آزمون word تایپ ایران

    سوالات-آزمون-word-تایپ-ایراندانلود نمونه سوالات آزمون word تایپ ایران همراه با پاسخنامه سوالات در 45 صفحه با فرمت قابل ویرایش ورد و کاملا قابل اجرا در موبایل و کامپیوتردانلود فایل

    آمار سایت
  • کل مطالب : 129
  • کل نظرات : 25
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 2928
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 400
  • باردید دیروز : 949
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,725
  • بازدید ماه : 6,725
  • بازدید سال : 108,899
  • بازدید کلی : 503,900
  • کدهای اختصاصی